onsdag 6 mars 2013

Ond skörd

Rysningar får jag av Sharon J Boltons roman Ond skörd. Kittlande, spännande och skrämmande.

Den nya prästen hör röster i kyrkan. Men det är ingen där. Barnen Tom och Joe, som bor granne med kyrkan, hör också röster, känner sig iakttagna, förföljda. Ibland ser de något i ögonvrån. Något som är borta när de tittar åt det hållet. Det är inte vilka röster som helst. Tom hör sin bror Joe ropa på honom eller mamma eller pappa men plötsligt kommer de gående från ett helt annat håll. Någon försöker luras. Vad vill denne någon? Att allt utspelar sig i en by på landet med många gamla och mystiska traditioner gör inte det hela sämre. Höstmörker, skördefest och Alla helgons dag gör sitt till stämningen.

Jag har tidigare läst Boltons bok Rov, som också var bra och spännande, men jag hade missat hennes nyare böcker. Det tar jag igen nu och lånar raskt hem hennes senaste bok Nu ser du mig.

/Liselott

Reservera Boltons böcker i bibliotekets katalog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar