onsdag 26 april 2017

Mistlar och mord av P.D. James.

2011 läste jag nästa alla böcker av P.D James. Jag var helt uppslukad av dem. Det var roligt att läsa vad jag tyckte och tänkte om dem nu igen. Du kan också läsa dem för texterna finns kvar här i bloggen: Det gavfaktiskt mersmak och Försjunken i ett författarskap

Anledningen till att jag letade fram dessa är jag återigen har fått läsa något av denna härliga författarinna. Jag har sneglat på den många gånger där den stått på boksnurran i biblioteket och häromdagen kunde jag inte motstå att låna hem den: Mistlar och mord. Fyra korta mordgåtor i bästa Agatha Christie-stil. Utläst alldeles för fort men ack så nöjsam läsning så länge det varade. Fnissar fortfarande lite av lycka när jag tänker på dem.

/Liselott


Finns både att beställa som bok eller läs den direkt som e-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar